Reklamı Kapat

Türkiye'nin Sosyal Medya Alışkanlıkları

NG ARAŞTIRMA Türkiye'de sosyal medya kullanım alışkanlıklarının bugünlerde hangi düzeyde olduğunu görmek için bir araştırma yaptı

KAÇIMIZ SOSYAL MEDYA KULLANIYOR

Sabah kalktığımız andan itibaren elimizden düşürmediğimiz telefonlarımızın vazgeçilmezleri arasında sosyal medya var. Öyle ki her 20 kişiden 19u sosyal medya kullanıyor.

TÜRKIYEDE EN ÇOK TERCIH EDILEN SOSYAL MEDYA HANGISI

İnsanlar tarafından büyük ilgi gören sosyal medya kanallarının öne çıkan ana özellikleri farklı kişiler tarafından da en çok tercih edilen olmasına neden oluyor. Kimimiz düşüncelerini paylaşacağı platformları tercih ederken kimimiz ise yaşantısını fotoğraf veya video yardımı ile paylaşabileceği kanallara yöneliyor. Peki Türkiyede en çok hangi sosyal medya kanalı tercih ediliyor

Katılımcıların en sık kullandığı sosyal medya kanalı 58lik oranıyla Instagram oldu. Kısa süre öncesine kadar gençlerin yoğunlukta olduğu Instagram artık her yaş grubundan kullanıcıya ulaşmış durumda. Dünyanın en büyük video kütüphanelerinden biri olan YouTube ise 18lik oranıyla 2. sırada tercih ediliyor. Türkiyede her kesime ulaşmayı başarabilmiş Facebook en sık kullanılanlar açısından 13lük oranıyla 3. sırayı aldı. Gündemin hızlı bir şekilde takip edilebildiği Twitter 9luk oranıyla 4. sırada.

SOSYAL MEDYAYI NEDEN KULLANIYORUZ

Sosyal medyanın bu denli ilgi görmesinin nedenlerinden biri her yaştan her kesimden insan için ilgi çekecek farklı seçenekler sunması. Hangi seçenekler daha ön plana çıkıyor ve kullanımlarda belirleyici oluyor sorusunun cevabını araştırmamızla cevaplamış olduk.

Katılımcıların sosyal medyayı kullanmalarının ana nedenlerine baktığımızda 24ü boş zamanını değerlendirmek 22si eğlenmek 18i yeni şeyler öğrenmek 14ü ise tanıdıklarıyla iletişimde kalmak için sosyal medya kullandığını ifade etti. 2020 yılını en çok etkileyen ülkemizin ve dünyanın gündemine oturan koronavirüs burada da karşımıza çıkıyor. 8lik kesim son günlerde koronavirüs salgınına dair bilgi edinmek ana amacıyla sosyal medya kullanıyor.

Katılımcıların sosyal medya kullanmalarının tüm nedenlerine baktığımızda ana sebepler arasında yer edinemeyenler de ön plana çıkmaya başlıyor. Sıralama şu şekilde oluştu:

Boş zamanımı değerlendirmek 61

Eğlenmek 57

Yeni şeyler öğrenmek 56

Tanıdıklarımla iletişimde kalmak 48

Salgınla ilgili güncel bilgileri takip etmek 40

Tanıdıklarımın hayatlarını takip etmek 31

İnsanlarla düşüncelerimi paylaşmak 27

Hayatımla ilgili paylaşımda bulunmak 18

Ünlüleri/fenomenleri takip etmek 14

Yeni arkadaşlar edinmek 11

SOSYAL MEDYADA NE KADAR AKTIFIZ

Türkiyede sosyal medya hesabı olmayan kişilerin sayısı oldukça az. Bu kadar yaygın kullanılırken kullanım sıklığı ve aktiflik durumları nasıl

Katılımcıların 87si hesaplarını günde birkaç kez kontrol ettiğini belirtirken 8i günde 1 defa kontrol ediyor. Geri kalan kesim ise haftada birkaç kez bakmanın yeterli olacağını düşünüyor.

Katılımcılara hesaplarından ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını sorduğumuzda sonuçlarda belirgin bir değişiklik ortaya çıkıyor. Her 2 kişiden 1i haftada birden daha seyrek paylaşım yapıyor. Her 3 kişiden 1i haftada bir veya birkaç defa içerik paylaşıyor. Yaklaşık olarak her 7 kişiden 1i ise günde bir veya daha fazla paylaşım yapıyor.

Bu sonuçlar da bize oldukça büyük bir kitlenin sık sık hesaplarını kontrol etmesine rağmen çok daha seyrek paylaşım yaptığını gösteriyor.

BIZ MI SOSYAL MEDYAYI YÖNETIYORUZ SOSYAL MEDYA MI BIZI

Sosyal medya kanallarının mobil cihazlara yönelik özelliklerini arttırması mobil internetin yaygınlaşması gibi nedenler sosyal medyada geçirilen zamanı daha da artırdı. Elimize telefonu aldığımızda zaman su gibi akıp geçiyor. Bazı günlerde sosyal medyada geçirdiğimiz zamanın çok fazla olduğunu düşünenlerden misin Peki bu zamanı kontrol altında tutabiliyor musun

Araştırmaya katılan her 4 kişiden 3ü sosyal medyada harcadığı zamanı kontrol altında tutabildiğini belirtti. Kalanlar ise bu süreyi sınırlamakta zorlanıyor.

Peki sosyal medyada geçirdiğin süreyi azaltmayı denedin mi Araştırma sonuçlarına göre her 3 kişiden 1i sosyal medyada geçirdiği zamanı azaltmayı denemezken her 5 kişiden 1i ise henüz denememiş olmasına rağmen bu süreyi azaltmayı düşünüyor. Yaklaşık her 3 kişiden 1i bu süreyi azaltmayı deneyip başarılı olduğunu ifade ederken yaklaşık her 6 kişiden 1i ise denemesine rağmen sosyal medyada geçirdiği süreyi azaltamadığını belirtti.

Sosyal medya bağımlılığı günümüzde psikologlar tarafından ciddi olarak ele alınıyor ve günlük hayata yansıyan etkileri inceleniyor. Bu konuyu duyduğunuzda çoğunuzun istediğim zaman kullanmayabilirim diye içinizden geçirdiğinizi duyar gibiyiz. Fakat kabul edelim ki gün içerisinde durakladığımız anlarda elimiz istemsizce telefona gidebiliyor : Bakalım araştırmamıza katılanlar kendilerini sosyal medya bağımlısı olarak görüyorlar mı

Her 10 kişiden 1i sosyal medya bağımlısı olduğunu belirtirken 4ü kısmen bağımlı olduğunu 5i ise bağımlı olmadığını belirtti.

KORONAVIRÜS SOSYAL MEDYA KULLANIMINI ETKILEDI MI

Ülkemizde yaklaşık 1 ay önce ilk koronavirüs vakasının tespit edilmesiyle beraber günlük yaşantımız birdenbire değişti. Bu değişimlerden biri olarak hepimizin evde geçirdiği süre artmış oldu. Acaba içinde bulunduğumuz bu durum sosyal medyada geçirdiğimiz süreyi nasıl etkiledi

Salgından dolayı insanların 57si sosyal medyada geçirdiği sürenin arttığını belirtirken 40ı ise bu sürenin değişmediğini belirtti.

Koronavirüs salgınından dolayı sosyal medyada geçirdiğimiz zamanı sorduğumuzda sonuçlar en büyük aktivite kaynaklarından birinin sosyal medya olduğunu gösteriyor.

Katılımcıların 21i günde 5 saatten fazla 19u günde 4-5 saat 36sı günde 2-3 saat 14ü ise günde 1 saat sosyal medyada zaman geçirdiklerini belirttiler. Yalnızca 3lük bir kesim sosyal medyayı hergün kullanmadığını belirtti.

SOSYAL MEDYA PSIKOLOJIYI NASIL ETKILIYOR

Uzmanların yaptıkları araştırmalara göre sosyal medya psikolojiyi kötü etkileyebiliyor. Herhangi bir uzman kontrolünde değerlendirme içermeyen kişinin tamamen kendi beyanına bağlı sonuçlara baktığımızda her 10 kişiden 2si sosyal medyanın psikolojisini olumsuz etkilendiğini ifade etti. Her 10 kişiden 6sı psikolojisinin etkilenmediğini 2si ise olumlu yönde etkilendiğini ifade etti.

GÖRÜNTÜLÜ KONUŞMADA EN ÇOK KULLANILAN UYGULAMA HANGISI

Salgından dolayı hepimiz sevdiklerimizle aramıza mesafe koymak ve sosyal yaşantımıza bir ara vermek zorunda kaldık. Eve kapandığımız bu süreçte birçoğumuz ailemiz ve arkadaşlarımızla sosyal medya kanalları yoluyla iletişime geçiyoruz. Ayrıca hiç kullanmadığımız kadar görüntülü konuşma uygulamalarını da kullanıyoruz. Peki en çok kullanılan görüntülü konuşma uygulamaları hangisi

Katılımcıların 95i Whatsapp üzerinden görüntülü konuşuyor. 16sı Facebook Messenger kullanırken Skype ve Zoom uygulamalarını tercih edenlerin oranı 13.

SOSYAL MEDYAYI NEDEN KULLANMIYORUZ

Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi sosyal medyayı kullananlar büyük çoğunlukta. Fakat araştırmaya katılan her 20 kişiden 1i sosyal medya kullanmadığını belirtti. Adeta yaşamımızın bir parçası haline gelen sosyal medyanın kullanılmama nedenleri ilgimizi çekti. Sende merak ediyorsan hadi birlikte inceleyelim

Katılımcıların 33ü fazla zaman aldığını düşündüğü için 15i özel hayatın gizliliğine uygun olmadığı için 14ü ise kullanmayı sevmediğinden dolayı sosyal medya kullanmadığını belirtti.

Peki senin sosyal medyayı kullanma veya kullanmama nedenlerin neler Yorumlarını yazıya yorum yaparak veya sosyal medya hesaplarımızda bizimle paylaşabilirsin :

Ben derim ki... [https://benderimki.com] online araştırma platformuna üye değilsen hemen üye olabilir ve bunun gibi daha birçok kamuoyu araştırmasına katılabilirsin. Aramıza katılmak için hemen üye ol [https://benderimki.com].

26 Nis 2020 - 12:19 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kartepe Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kartepe Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.