Hallederiz Kadir!

Bazı kentlere, kasabalara, köylere hiç gitmemiş olsak da bizi uzaktan uzağa büyülerler.  Tarifi zor bir sihri vardır buraların. Güzellikleri, tarihi özellikleri ya da mutfakları bu yerleri çekici kılan özelliklerindendir. Bazıları yemekleriyle markalaşırken, bazıları da tarihleriyle etiket olurlar.

Yıllardır özenmişimdir bu kentlik bilinciyle oluşan markalaşmalara. Çünkü benim de Kartepe ile ilgili her daim böyle bir hayalim var. Kızarım hep yerel yöneticilere de; “4 mevsim yaşanılabilir bir Kartepe’nin markalaşmaması nedendir ki?” diye…

Sanıyorum en büyük problemimiz vizyon!

Son günlerde Kartepe ile ilgili birçok olumsuz yazılar ve analizler okuyoruz...

Kızıyoruz da bu yorumları yapanlara. Ancak toz konduramadığımız Kartepemiz’in günden güne toza boğulduğunu milliyetçi bakış açımızla örtbas etmekten öteye gidemiyoruz.

Evet Kartepe denilince akan sular duruyor, Kartepe hakkında tek bir kötü kelama tahammülümüz yok eyvallah da ya gerçekler?

Mesela bana, Kartepe’nin sıradan bir yerleşim yeri olarak algılanması yerine, cazibe merkezi olması için yürütülen faaliyetleri sayabileniniz var mı?  

Şehir markası, şehrin doğal kaynakları, doğası, turizm potansiyeli, altyapı, kurum ve kuruluşları, iklimi, ekonomisi, insan yapısı gibi birçok somut ve soyut özelliklerini içerisinde bulundurarak cevap verin ama bu soruya…

Sizce güçlü bir ilçe markası geliştirmek için, ilçemizin üst düzey yöneticileri, şehrin sahip olduğu marka niteliklerini belirlemişler mi?

Hedef kitlenin zihninde ilçe ile ilgili olumlu algılar oluşturulmuş mu?

Artı değer katacak bir şeyler üretilmiş mi ilçemizde?

Ya da bunu yapabilecek, ilçenin güçlü ve pozitif yanlarını kitlelere yayan ve hedefleyen bir anlayış hâkim mi?

İlçemizi turizme açan pazarlama stratejileri uygulamış mı?

İlçenin SWOT analizi yapılmış mı?

Kent yöneticileri, şehrin olumlu ve güçlü imajı ile o şehrin ziyaret edilmesi, şehirde yaşamaya karar verilmesi, şehre yatırım yapılması ve şehirde çalışmaya karar verme gibi şehri cazip hale getiren temel unsurları da oluşturmakla mükellefken, bizim yöneticilerimiz bu mükellefliklerinden haberdarlar mı?

Kıymetli yöneticilerimiz turizmi etkilemek, yatırımcıları şehre çekmek, nitelikli insanları şehirde yaşamak için teşvik etmek ve diğer amaçlara ulaşmak için yenilenme ve ilçede yaşam kalitesini arttırma yönünde hangi gayretleri göstermişler mesela?

Marka bir kent oluşturmak adına bir gayret var mı diye oturup tartışalım hadi.

Ben birkaç küçük proje dışında çok bir şey göremiyorum da…

İlçemizde ölçülebilir ekonomik, sosyal ve kültürel değerler yaratmak şöyle dursun olanı da koşar ayak göndermesinler diye dua edelim diyenlerdenim.

“Sen zaten hep muhalifsin” dediğinizi duyar gibiyim ama hadi ikna edin beni...

İlçemizin markalaşmış değerlerini sıralayın!

Eşme cezeryesine, ayvasına, Balaban’ın kirazına bile sahip çıkılamamışken, Kartepe zirvesiydi, teleferiğiydi, Sukay’dı bunları anlatmayın bana ama…

Kendi öz kaynaklarımıza sahip çıkamayışımız ayrı bir meziyetsizlik de zaten, bir de ilçemize gelip yatırım yapmak isteyen marka değeri olan firmalara yapılanlar var ya ona ne denmeli bilemiyorum.

Yüzlerce kişiye istihdam sağlayacak, kentin mimarisine yeni bir konsept katacak ya da marka değeri ile yerli ve yabancı turisti çekecek bir çok firma imar nedeni ile illallah demiş durumda…

Adamlar trilyonluk yatırımlar yapsalar da nafile. “Aaaaa o ünlü firma Kartepe’ye mi gelmiş” sevinci hep kursağımızda kalacak gibi.

En Son Babalar Duyar dizisinin bomba karakteri, sürekli "hallederiz" mottosuyla dolaşıp nabza göre şerbet veren hayırsız damat sadece dizilerde mi var sandınız?

Hallederiz Kadir’ler dolu bizde de…

Vatandaşa gelince tek çivi çaktırmazlar ama söz konusu kendileri olduğunda “Hallederiz” demeye o kadar alışmışlar ki…

Buraya yazıyorum bu kentte imar sıkıntısı bitmedikçe, vizyon gelmedikçe, marka kent olma hayali kırmızı kara kalır benden söylemesi.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Nilay MERTTÜRK - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kartepe Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kartepe Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

02

Musa Koşar - Kartepe'nin cazibe merkezi olabilmesi için, yazınızda belirttiğiniz gibi; Doğası, doğal kaynakları, turizm potansiyeli, alt yapısı, iklimi, ekonomisi gibi temel öğelerinin hepsi var. Ama en sona yazdığınız " İnsan Yapısının hepsinden önemli olduğunu düşünüyorum. Herkes her şeyi çoook iyi biliyor. Kendi düşüncesinin dışındakine art niyetle bakıyor. Benim mahallem , benim köyüm, benim partim, lazım, gürcüğüm, kürdüm, ben ben ben diye günler geçip gidiyor. ÇÖZÜM; Bırakalım bu işleri Üniversitelerimiz, bilim adamlarımız, ekonomistlerimiz, neyin nereye nasıl yapılacağını onlar planlasınlar, halka sunsunlar. Ortak akıl öne çıkmadan hiç bir şeyden bizleri mutlu edecek bir sonucun alınamayacağına inanıyorum. Saygılarımla '''Sİz de güzel bir gelecek görüyorum.''' Başarılar diliyorum.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Haziran 13:18
01

Ulaşım - 1-) dev belediye binasına gerek yoktu. Zaten çoğu işlem e devlet üzerinden yapılıyor.

2-) Sabancı caddesinde yapılan kanal bu kadar geniş ve derin olmasına gerek yoktu. En büyük yağışta bile yüzde onu dolmadı.

3-) Kanuf alçı fabrikasının tozları tüm ilçeye yayılıyor.

4-) Pakmaya soğutma kulelerinde çıkan nem ve amonyak kanser etkisi yaratıyor.

5-) Hurdacı ve geri dönüşümcülerde daha kaç kez yangın çıkacak?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 16:45