Ramazanda Sıvı Tüketimine Dikkat!

Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirebilmek için yemek tercihleri gibi sıvı tüketimi de çok önemlidir. Uzun süreli açlık durumunda vücut vitamin ve mineral kaybı yaşamaktadır. Bu kayıpları yerine koyabilmek için yeterli ve dengeli sıvı alımına dikkat edilmelidir. Vücut dengesinde oluşacak değişikler açlık dönemini de etkilemektedir, bu süreci daha zinde geçirmek sıvı tüketimiyle de ilişkilendirilebilmektedir. Ramazanda kabızlık şikayetlerinin en temel sebeplerinden biri de sıvı alımına özen gösterilmemesidir.

Sıvı alımında en temel yapıtaşı sudur. Günlük alınması gereken su miktarı kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Kilogram başına 30-35 ml su içmek günlük su ihtiyacınızı karşılayacaktır. Ortalama bir bireyin günlük su ihtiyacı 1,5-3 litre arasındadır.

Suyun faydaları

Vücut ısısını dengelemede etkilidir.

Metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur.

Sindirim sisteminin düzenlenmesine yardımcı olur.

Hücre, doku, organ ve sistemlerim düzenli çalışmasında görev alır.

Besinlerin sindirimi, emilimi ve hücrelere taşınmasında görev alır

Vücutta oluşan zararlı maddelerin taşınması ve vücuttan atılmasında etkin rol oynar.

Büyüme ve vücut fonksiyonlarında etkilidir.

Kabızlık, ishal, soğuk algınlığı ve idrar yolu enfeksiyonlarından korunmada etkilidir.

Vücudun toksinlerden arındırılmasında önemli rol oynar.

Cilt sağlığının korunması, cildin elastikiyet ve nem dengelenmesinde etkilidir.

Kemik ve eklemlere kayganlık sağlar.

Kan akışının ayarlanmasında etkilidir.

Suya ek olarak süt, ayran, hoşaflar, kompostolar, taze sıkılmış meyve suları, maden suyu ve çorba tercih edebilirsiniz. Kahve ve çay vücuttan suyu atma eğiliminde olduğu için çok fazla tüketimi önerilmemektedir.

Sıvı tüketimini artırmak için yapılabilecekler

İftar ve sahurda en az ikişer barak su için ve iftarınızı suyla açın.

Su tüketimi için kendi hedefinizi belirleyin, çok yüklenmeden iftar ve sahur arasında yavaş yavaş içmeye özen gösterin.

Suya aroma veren limon, tarçın ve benzerlerini ilave ederek tüketiminizi artırabilirsiniz.

İftar ve sahurda komposto ve hoşaflardan yararlanabilirsiniz.

İftarda çorba ile başlayın, sahur öğününde de çorba tercih edebilirsiniz.

Süt, yoğurt ve ayranı sahur, iftar ve ara öğünlerinizde tercih edebilirsiniz.

Çay ve kahve tüketimini azaltarak bunların yerine daha fazla sudan yararlanabilirsiniz.

Sağlıklı sıvı tüketimi için; en başta bol su, yeşil çay, rezene çayı, maden suyu ve az şekerli komposto ve hoşaflar tercih edebilirsiniz.

Su içeriği yüksek meyve ve sebzeleri tercih edebilirsiniz.

Vücut suyunun azalmasını engellemek için gün içinde aşırı terlemeye neden olacak faaliyetleri mümkün olduğunca en aza indirebilirsiniz.

Yeterli sıvı alımına ek olarak susuzluk hissetmeye neden olacak besinlerden uzak durabilirsiniz.

Yeterince sıvı alıp/almadığınızı öğrenebilmek için çok kolay bir yöntem kullanabilirsiniz. Yeterli ve dengeli sıvı alımı idrarın rengiyle anlaşılabilmektedir. Koyu renkli idrar sıvı alımınızın yetersiz olduğunu; açık sarı şeffafa dönük idrar ise yeterli sıvı alımının göstergesidir.

Su ve sıvı tüketimine özen göstermek sağlığınız için çok önemlidir.

Günde en az 8-10 bardak su tüketin.

Sağlıkla kalın…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Esra Kulaksız - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kartepe Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kartepe Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.