Reklamı Kapat

Yapar mıyız, yaparız biz

Zor günlerden geçiyoruz hep birlikte. Korona her an hepimize bir tık daha yaklaşıyor sanki. Yakalananlar, atlatanlar, endişe, korku, ölümler açık konuşmak gerekirse hemen herkes artık şu sokağa çıkma yasaklarının yeniden gelmesini ister bir hal aldı. Ne olacağı ne zaman biteceği, bir gün yeniden eski halimize dönüp dönemeyeceğimizi hepimiz merak eder olduk.

İnsan bir kere ölür

Evet ekonomik olarak da ciddi zor günlerin içerisindeyiz ancak her şeyi toparlayıp yeniden eski günlere dönebilmek için de sanki toplu bir kapanmaya ihtiyacımız var düşüncesindeyim. Yani devlet bir karar alsa ve cümbür cemaat herkesi 20 gün 1 ay şöyle bir eve kapatsa. Evet biliyorum çok zor, evet biliyorum ödemeler, ihtiyaçlar falan filan ama böyle ne olacağımız ve bu işlerin ne zaman biteceği belirsizliğini yaşamak daha beter değil mi? İnsan bir kere ölür, biz böyle her gün ölüyoruz. Yeni kararlar, yeni yasaklar, her gün değişen düzen, yakamızdan bir türlü düşmeyen virüs ve inanılmaz vurdumduymazlıklar yaşayacağımıza evlerimize kapanalım.

Vara yoka sokaklarda dolaşan kitle

Bakın fabrikalar, sanayi kuruluşları, işlemesi gereken büyük işletmeler zaten var olan kurallar dahilinde çalışıyor. Yani buralara gidip gelen insanların oluşturduğu çok büyük bir tehlike yok. Bana göre büyük tehlike vara yoka sokaklarda dolaşan kitle. Dışarıya çıkması ile çıkmaması aslında pek de bir şey ifade etmeyen ama her daim sokakta gördüğümüz insanlar. Aynı tedbirler doğrultusunda bu işletmelerin çalışmalarını kontrollü bir şekilde devam ettirip diğer insanları karantinaya almak bize çok büyük bir ilerleme kaydettirir. Ticari işletme sahipleri bana isyan edebilirler bu fikrim için, bankalara kredi borcu olanlar isyan edebilirler, çalışmazsak nasıl ödeyeceğiz, çalışmazsak nasıl yaşayacağız diyebilirler ki haklılarda ancak bu belirsizlikte ve ne gün açılıp ne gün kapanacağı belli olmayan bir gidişattansa bir ay evlerimize adam gibi kapatıp yenebiliriz bu hastalığı gibi geliyor.

Bana kalmadı tabi ki

Tabi ne bana kaldı bu işler ne de ben yazdım diye olacak ama bizim toplum olarak böyle bir seferberliğe ihtiyacımız var bana sorarsanız. El ele vererek doğru ihtiyaç sahiplerini belirleyip ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra ‘Haydi Bismillahirrahmanirrahim’ diyerek bu işi bitirmeye seferber olmalıyız. Yapar mıyız, yaparız biz. Gerisi yetkililere kalmış.

Metro yerine Metrobüs olmaz mı?

1km 50 milyon Euro

Geçtiğimiz haftalarda gazetemizi ziyarete gelen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Sayın Balamir Gündoğdu ile sohbetimiz esnasında metro hatları ile ilgili de konuşmuş ve 1 kilometrelik metro hattının yaklaşık 50 milyon Euro gibi bir rakama mal olduğunu öğrendiğimde açıkçası ürkmüştüm. Muazzam bir rakam. Evet çok rahat ve güvenli bir yolculuk, evet aynı zamanda büyük bir kolaylık ama işi biraz ekonomik düşünmek gereken bir dönemdeyiz bana göre.

2 milyar Euro

Her ne kadar Belediye başkanları seçim dönemlerinde bol keseden Kartepe’den Körfez’e kadar 32 kilometre ve 24 istasyonlu metro hattı vaadinde bulunsalar bile sadece bu hattın maliyeti yaklaşık 2 milyar Euro’yu bulur. Oysa bugün belediyeler çalışanlarının maaşlarını ödemekte ciddi anlamda zorlanıyorlar. Bu bir eleştiri değil sakın yanlış anlaşılmasın ama fotoğrafa biraz geniş açıdan bakmak gerekli.

Metrobüs

Kartepe’den Körfez’e, hatta Gebze’ye kadar metro hattındansa çok daha ucuz maliyetle ve de değerlendirebileceğimiz alanlarımız varken ben olsam Metrobüs hattı yaparım. İstanbul’daki gibi trafik hattından ayrı ve sadece Metrobüslerin yol aldığı bir hat metronun dörtte bir fiyatına mal olmaz. Sık seferler konularak son derece rahat ve kaliteli bir yolculuk sağlanabilir. Zamanla bu hattan elde edilecek gelirler de ekonominin rahatlaması sonrasında metro hattı yatırımına dönüştürülebilir.

Banliyö treni devreye alınsın

Aslında hazır bu konuyu açmışken tren hattını da bu konsepte dahil etmek lazım. Kartepe – İstanbul banliyö seferlerinin yeniden başlatılması ile inanılmaz bir iş başarılmış olur. Derbent ve Köseköy istasyonlarının yeniden faaliyete geçmesi ile bölgemiz yeniden hareketlenir. Metrobüsü, banliyö treni derken bölgemizdeki üniversite kampüslerine gelen öğrenciler için de bu hattı kullanan vatandaşlar için de müthiş bir kolaylık olur. Yatırım olarak bakıldığında da metro ile kıyasladığınızda devletin de kazanacağı yatırımlar olur bunlar. Bence halkın ve yetkililerin bu konuda ısrarcı olması gerekir.

Semerci ölür

Bugün günlerden Cuma yani haftanın son iş günü. Haftayı kapatmadan önce alın size keyifli bir hikaye;

Köyün yaşlı semercisi Bekir usta ölmüştü. Tüm eşekler köy meydanında toplandılar, tepindiler oynamaya başladılar. Yaşlı hasta bir eşek duvar dibinde düşünüyordu. Ona geldiler:
- “Haberin yok herhalde, semercimiz öldü” dediler.
- “Ne olmuş öldüyse?”
- “Artık sırtımız yara bere olmayacak, özgür olacağız”
- “Nasıl bir özgürlükmüş bu!”
- “Semerci olmayınca artık sırtımıza semer yapılmayacak, kırda bayırda istediğimiz gibi dolaşacağız…”
-Yaşlı eşek gülmüş:
- “Şaşarım aklınıza. Bugün sevinçle tepineceğinize, aslında yas tutmalısınız. Bekir Usta iyi kötü sırtımızın ölçüsünü biliyor, bizi rahatsız etmeyecek semerler yapmaya çalışıyordu. Yarın bir acemi semerci getirirler, sırtınız yaradan kurtulmaz. İyisi mi siz semerciden değil, eşeklikten kurtulmanın yolunu arayın. Eşek kaldıkça, sırtınıza bir semer yapan bulunur.”

Bu vesileyle hepinize iyi hafta sonları dilerken sorumluluk sahibi bütün iyi insanlara Saygılarımı sunuyorum.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cem ŞAKOĞLU - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kartepe Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kartepe Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

ulaşım - banliyo treni; genelikle aynı şehiriçinde kısa durak mesafeli tren. gebze -haydarpaşa arasında çalışıyordu. Çalışmayan tren adapazarı treni. Adapazarı ve haydarpaşa arasında çalışıyordu. günde 24 sefer yapıyor 31 durakta hizmet veriyordu. yok edildi.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 20 Kasım 15:09