Reklamı Kapat

Mutlu, “Sizin yalan olmuş treninizin hızına da trenine de milletin inancı kalmadı"

Kocaeli’de tren hattı çalışması nedeniyle iki gün su kesintisi yapılacak olmasına tepki gösteren SP İl Başkanı Mutlu, “Sizin yalan olmuş treninizin hızına da trenine de milletin inancı kalmadı. Yıllardır İzmit’ten İstanbul’a hızlı feribot seferleri başlatın dedik, dinletemedik. Dilimizde tüy bitti bunları söylemekten; ne yapalım artık İmamoğlu’na mı söyleyelim oradan koysun bu feribotları” dedi.

Büyütmek için resme tıklayın

Saadet Partisi Kocaeli İl Başkanı Zafer Mutlu, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Devlet Demiryolları'nın Hereke'de yürüttüğü 3'üncü tren hattı inşaat çalışmaları kapsamında suların iki gün kesilmesine tepki gösteren Mutlu şunları söyledi: “Malumunuz duyuruyu İSU yaptı. Bir su kesintisi duyurusuydu bu. Fakat meselenin özü su değil, su kesintisi bir sonuç. Yapılan açıklamalara bakıldığında ülke genelinde oluşturulan katma değerin yüzde 21’i, toplam endüstriyel üretimin yüzde 40’ı, dış ticaretin yüzde 30’u ve ülkemizin yük hareketinin de yüzde 30’u bu noktadan geçtiği için çalışma yapılmasının zarureti ifade ediliyor.

ADAPAZARI-HAREM HATTI BUHAR OLDU

Ve bu bağlantı işlemi tamamlandığında ilimizin “daha çevreci, güvenli ve düzenli bir demiryolu ulaşımına kavuşacağı” ifade ediliyor. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından 17 Aralık 2011 tarihinden itibaren bizim eski demiryolu ulaşım hattımız kaldırıldı. Niye hızlı tren yapılacak diye. 30 ayda yapılması planlanan hat yıllar sonra açıldı ama bir baktık ki bizim Adapazarı- Harem hattımız buhar olmuş. Dönemin TCDD 1. Bölge Müdürü Hasan Gedikli, Kocaeli ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin çalışmalar bitene kadar toplu taşımaya çözüm bulacağını söyledi. Gedikli, ‘Kara ve deniz ulaşımıyla sorun çözülecek.’ dedi.

ŞEHRİMİZİN İNSANI MAĞDUR OLDU

Bu süreçte belediyeler kendileri ile ilgili geçiş yolları, köprüler, altyapı çalışmaları ile ilgili sorunlarını çözmedikleri gibi ne kara ne de deniz ulaşımını da çözemediler. Bu çalışmadan en çok şehrimizin insanı mağdur oldu. Bundan on yıl önce ilimizden İstanbul’a düzenli olarak gidip gelen insanlarımız otobüslere yönlendirildi.  Kocaeli’yi bu süreçte tek bir firmaya mahkûm ettiler. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan bir uygulamayla 100 kilometrelik yolcu biletini 50 lira yapmak zorunda bıraktılar. Bu şehir bir sanayi şehri, öğrenci şehri. En az 40-50 bin öğrencinin her gün ulaşım sorunu görmezden gelindi.

10 YILDA ÇÖZEMEDİLER

Kocaeli’de yaşayıp İstanbul’da çalışan, İstanbul’da yaşayıp Kocaeli’de çalışan insanlar için kalıcı bir çözüm düşünülmedi. Herkesi özel araçla pahalı ve külfetli yolculuğa mahkûm ettiler. Avrupa kenti olma imkânını kazanmış eski Türkiye’de bu şehirden yanı başımızdaki İstanbul’a gidip gelmek inanın çok daha kolaydı. Şimdi daha zorlaştı. Neredeyse iki saatte bir otobüsün sefer yaptığı bir ortamda insanları trafiğe, israfa ve külfete mahkûm ettiniz. İstanbul-İzmit arasındaki 100 kilometrelik yolu on yılda çözemeyen iktidarın Çin’e tren gönderme hedefini nasıl izah edelim. 2011 yılında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi çalışmalar bitene kadar toplu taşımaya çözüm bulacağını, kara ve deniz ulaşımıyla sorunu çözeceğini vaat etmişti.

VATANDAŞI ANLAYAMAZLAR

Ne oldu koca bir fiyasko. Gönül belediyecileri Audileri ve Mercedesleri ile en sol şeritten gidip geldikleri için vatandaşı anlayamazlar. Bütün bunlar vizyon meselesi, vicdan meselesi. Bu belediyeyi biz yönetseydik bu konuda ne mi yapardık; Miadını doldurmuş, şehir içi trafiğini pek çok yerden kesen, karayolunu işgal eden raylı sisteme milyonlar harcamak yerine metro hattı bitirmiştik. 2012 yılından itibaren İzmit’ten Kadıköy’e ve İzmit’ten Eminönü’ye hızlı feribot koyardık. Hızlı feribotun en önemli özelliği, adı üzerinde, hızlı gitmesi! Saatte 42 mil (75 kilometre) yapıyor. Yani 1 saat 20 dakikada Eminönü’ndesiniz. Bugün Eminönü’ye en yaklaşık 2 saatte servisleri dahil edersek 4 araçlı indi-bindi ile gidebilirsiniz.

DİLİMİZDE TÜY BİTTİ

İstanbul-Bandırma arası 252 km ve taşıma ücreti 64 lira. İzmit-Eminönü bunun yarı mesafesi, hadi olsun 35 lira. Tek araçla, hızlı, konforlu ve trafiği, kazası, servisi olmadan seyahat edersiniz. Bunun önündeki engel nedir? Vizyon, vicdan ve milletin derdini dert etme meselesi. Yıllardır dilimizde tüy bitti bunları söylemekten ne yapalım artık İmamoğlu’na mı söyleyelim oradan koysun bu feribotları. Bakın bunu biz belediyeyi aldığımızda en geç üç ayda tıkır tıkır hayata geçiririz. Milletimiz görüyor. 100 kilometrelik yolu on yılda çözemeyenler gelmiş şimdi iki koca gün koca şehrin suyunu kesecek. Ne için? Hızlı tren hattı geçecekmiş. 7-8 sene neden beklediniz? Çok yük taşınacak, çok yolcu taşınacakmış.

BU KADAR UZUN SÜRE KESEMEZSİNİZ

Ne zaman bilet almaya girişsek yer bulamadığımız yeterli sefer olmadığı için ne Ankara’ya ne de İstanbul’a gidebildiğimiz hat için. Mevcut hattı değerlendirdiniz mi ki yenisinden söz ediyorsunuz. İstanbul ile karışmış neredeyse bütünleşmiş bir şehir halen ülkeden ülkeye gider gibi problemli. Yazıktır, günahtır. Elbette, kritik noktalarda bağlantı yapılması halinde bölgesel kesintiler olabilir. Siz, önce ilave bir tahliye için by-pass bağlantı yapar, suyu şehre verirsiniz. Sonra kalıcı çözümü planlarsınız. Yani bir şehrin suyunu bu kadar uzun süre kesemezsiniz. Bu da sizi hani sürekli eleştirdiğiniz eski İstanbul yapar.

SU STOĞU İMKANI YOK

Ayrıca bu iki-üç gün önce yapılacak bir duyuru ile hiç yapılamaz. İnsanların pazartesiye kadar çözüm üretmesi mümkün değil. Nüfusun yüzde 90’ında su stoğu imkânı da yok. Hastası, yaşlısı, hastanesi, yangını ile Allah korusun ortaya çıkacak sorunun sorumlusu da vebali de üzerinizdedir. Sizin yalan olmuş treninizin hızına da trenine de milletin inancı kalmamıştır. Yük taşıyacak birkaç şirkete verdiğiniz sözü mü tutmak istiyorsunuz. Bunu da daha açık söyleyin. Artık sizin derdiniz milletin derdi değil. Sizin derdiniz dolgun maaşlarınız, milletin parası ile aldığınız arabalarınız, lüksünüz, şatafatınız. Damadınızın dediği gibi ‘sonunuz hayrola.”

25 Ara 2020 - 15:33 - Siyaset


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kartepe Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kartepe Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

03

Gerçek - Pandemi sebebi ile tamamen seferden kaldırılması Çözüm mü?

Adapazarı tren ile yolculuk edebilmek için TCDD internet sitesinden bilet satın alınabiliyordu. Dolayısı ile yolcu sınırlaması yapmak kolayca mümkün. Ayakta zaten yolcu alınmayacak. Devlet eli ile yapılacak vagon temizlik ve dezenfektasyonu düşünülür ise otobüs ve minibüsler ile yapılan yolcu taşımasına göre daha güvenli olacağı açıktır. Kaldı ki Adapazarı treni seferden kaldırıldığı için otobüs-minibüslere daha fazla yolcu talebi olmuş ve otobüs-minibüslerde daha fazla kişi risk altında kalmıştır.

Adapazarı treni ve diğer bölgesel trenler tekrar faaliyete geçirilmelidir. Tren seferlerinin yapılmaması sebebi ile otobüs ve minibüslerde yolcu talebi, dolayısı ile virüs yayılma risk artacaktır.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Aralık 16:14
02

Gerçek - 1) Tren niye eskisi gibi bitmiş olan hat güzergahında duraklarda durmuyor ? (Örn: Dilovası, Tuzla, Tavşancıl, Köseköy)

2) Sefer sayısı niye artırılmıyor?

3) Halen bu güzergahta yük taşımacılığı yapılamıyor.

4) TCDD bağlı Limanların özelleşmesi ile Liman Demiryolu bağlantısı aksadı.

5) Haydarpaşa ve Adapazarı durakları ne zaman faaliyete geçecek?

6) Hızlı tren sefer sayısı niye artırılmıyor? Daha önce tren bilet fiyatları otobüs fiyatlarından ucuzdu. Kamu yararı gözetilecek ise niye tren ücreti otobüs ücretinden fazla?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Aralık 15:58
01

Gerçek - Kaldırılan tren seferleri sadece adapazarı treni değil.

TCDD İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN 2013 YILI SEKTÖR RAPORU (ALINTI TCDD SİTESİNDEN)

2013 yılı anahat yolcu taşımalarına olumsuz etki eden hususlar; Gebze-Köseköy YHT çalışmaları nedeniyle 24 ay süresince (01.02.2012- 01.02.2014 tarihleri arasında) Cumhuriyet, Başkent, Sakarya, Eskişehir, Fatih, Ankara, Anadolu, Meram Ekspresleri ile Adapazarı-Haydarpaşa arasında işletilen günlük 24 adet Bölgesel Ekspres treni seferden kaldırılmıştır. Boğaziçi Ekspresi Haydarpaşa-Arifiye, Doğu, Güney, Vangölü ve Transasya Ekspresleri Haydarpaşa-Ankara, İçanadolu Mavi treninin H.Paşa-Arifiye arasında seferden kaldırılmıştır.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Aralık 15:57