Reklamı Kapat

Başkan Büyükakın Gebze-Darıca Metrosu’nu yerinde inceledi

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Gebze-Darıca Metrosu’nu yerinde inceledi ve önemli bilgiler verdi.

Haber albümü için resme tıklayın

Deniz Karamert- Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metrosu'ndaki Organize Sanayi Bölgeleriyle (OSB) Gebze merkez arasındaki kısmın 2022'nin sonunda tamamlanmasının planlandığını bildirdi.

DEĞERLENDİRME YAPTI

Metro hattında incelemelerde bulunan Büyükakın’a Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Yaşar Çakmak, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Balamir Gündoğdu, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hasan Aydınlık ve yanındaki heyet eşlik etti. Başkan Büyükakın incelemelerinin ardından proje hakkında değerlendirmelerde bulundu.

11 NOKTADA AYNI ANDA ÇALIŞMA YAPILIYOR

Sözlerine proje hakkında bilgi vererek başlayan Tahir Büyükakın şunları söyledi; “İçinde bulunduğumuz istasyon metro istasyonunun yerleşeceği yer. Burası 140 metre kare yan taraf 120 metre kare delindi. Buna benzer 10 istasyonda daha çalışma devam ediyor. Toplam 11 istasyon bulunuyor. Çalışmayı yapmak için aşağıya bir delik açıyoruz. Onlar 11 noktada devam ediyor. Toplamda bu sabah itibariyle 895 metre tünel açıldı. 2022’nin sonunda Gebze’deki garla OSB’nin arasını bitirmeye çalışıyoruz. İstasyonlarda hepsi birden çalışıyoruz. 2022’nin sonunda OSB ile Marmara istasyonu bağlantısı tamamlanacak şekilde iş programı devam ediyor. Firma daha hızlı gitmek istiyor ama şehir içerisindeki trafiği aksatmamak için daraltarak devam ediyoruz.

ŞEHRİN HAREKETLİĞİ RAHATLAYACAK 

Bu proje bittiğinde biz aslında Gebze’nin trafiğini inanılmaz rahatlatan bir hat oluşturmuş olacağız. Bir güzergahta metroyla mı, tramvayla mı, lastik tekerleriyle mi yapacaksınız? Bunlar tamamen yolcu miktarıyla alakalı olacak. İnsanların istasyonda beklediği, çok hızlı aktarmalı olan sistemler gerekiyor. Bu çalışma bittiği takdirde 55 bin aracın trafiğin dışına çıkmasını öngörüyoruz. İklim noktasında da katkı sağlayan bir çalışma olacak. Çevre sağlığı anlamında da sağlıklı bir ulaşım sistemi kurulmuş olacak. Toplam taşımanın payını yüzde 30 yapmamız lazım. Bizim toplam yolculuğumuzun üzerinde toplu taşımanın payı yüzde 16’ydı. Daha yüksek toplu taşıma kullanımı şehirdeki hareketliliği de rahatlatacak.

TOPLU TAŞIMALARI İYİ ORGANİZE ETMEMİZ GEREKİYOR 

Tramvay projemizin öncesinde  12 bin yolcu taşınıyordu şimdi ise 40 bin yolcu taşınıyor. Bu şu demek eskiden araca binenler şimdi tramvaya binmeyi daha ucuz daha konforlu buldular. Bu kadar büyük bir şehri toplu taşıma olarak yönetmek zordur. Toplam yolculuğun payını yüzde 32’ye çıkartmayı planlıyoruz. Bu yatırımlar, bu şehrin geleceğini kurtarmaya çalışma yatırımlarıdır. İstanbul trafiği hala sıkışık. Köprüler, yaylı sistemler yapıldı ama şehir kalabalıklaşıyor. O yüzden trafik sorunu son bulmuyor. Bunun için toplu taşımaları iyi organize etmemiz gerekiyor. Körfez’den başlayıp İzmit körfezine kadar gelen büyük bir hat olursa, insanlar toplu taşımayı tercih ederse,  indirimli bilet uygulamasını, aktarmalı yolcu taşımayı başarmış olacağız.

BURAYI YAŞANABİLİR YAPMAK İÇİN 

Ana gövde hattını çalıştırabilmek, eskiden gidilemeyen yerlere de gitmek gibi bir mantıkla hareket ediyoruz. Başarmaya çok yaklaştık. Bu sistemin de başarılı olması için 110 aracın alınması için bir çalışma yaptık. 110 araçla ana gövdeyi oluşturursak, bir havuz olarak işletirsek insanlar daha çok toplu taşımadan faydalanır. 1 saatte 750 tane toplu taşıma aracı merkeze geliyor. Bunları birbirine entegre etmemiz gerekiyor. Hepsi birbirlerinin noktalarından geçiyor. Bunları beraber çalıştırmak için uğraşıyoruz. Raylı sistem çalışmalarını 2023’ün sonunda tamamlarsak burası çok güçlenmiş olacak ve toplu taşımadaki payımızı hedeflerimize yaklaştırmış olacak. Gelir düzeyi artan, nüfusu artan bir şehirde yarın hareket edemez haline gelir. Bu şehri yaşanabilir yapabilmemiz için toplu taşıma projelerini gerçekleştirmemiz lazım. Bu metro bittikten sonra işletmesini biz yapacağız o zaman da finansman dengemiz olacak. İşletmesini yapacağımız metronun çalışmalarını da takip ediyoruz. Burada kırarak ilerleniyor. Delen makineler tabii ki daha hızlı deliyor ama buranın yapısı kaynağı kırarak ilerlenmesi gerekiyor. Bir günde 12 metre delme gerçekleştiriyoruz."

09 Eyl 2020 - 15:38 - Kent Kulisi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kartepe Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kartepe Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.