Mazda MX-5 Kartepe fabrikasında üretilen lastiklerle dünya rekorunu kırdı

Pirelli Collezione Türkiye'de İzmit fabrikasında üretilen lastiklerle donatılmış Mazda MX-5 ile dünya rekorunu kırdı.

+1
Haber albümü için resme tıklayın

Münih 4 Eylül 2019 Vintage ve modern klasik otomobiller için lastikler sunan Pirelli Collezione serisi Avusturyada 12 saatlik en yüksek sayıda keskin virajın geçildiği sürüşte ilk kez dünya rekoru kırdı. Bu başarı Mazda Motors GmbH Deutschland tarafından birinci nesil Mazda MX-5in 30uncu yıldönümünde düzenlenen testte elde edildi.

2900 VİRAJI İÇEREN 12 SAATLİK YENİ BİR DÜNYA REKORU

Rekor sürüş 17 Temmuz 2019 günü saat 19.00da Alman Hamburg Rekor Enstitüsünün sıkı denetimi altında Avusturyanın Tirol eyaletindeki Kaunertaler Gletscherstraßede Buzul Yolu başladı. Roadster otomobilin direksiyonuna her saat dönüşümlü olarak yarış pilotu Cyndie Allemann MX-5 Cup pilotu Jan Spieß Auto Bild test pilotu Stefan Novitzki ve ralli pilotu Niki Schelle geçti. Takım 12 saatin sonunda rekor için gereken 1.500ü ciddi oranda aşarak 2.900 keskin virajı tamamladı. Avusturyadaki panoramik yol 26 kilometre uzunluğunda ve çoğunlukla 1.500 metre eğim değişkenliğine sahip olup toplam 29 keskin viraj içeriyor ve 2.750 metre yüksekliğindeki ünlü Kaunertal buzulunun başlangıcına kadar uzanıyor.

VİNTAGE OTOMOBİLLER İÇİN YARIŞ TEKNOLOJİSİ İLE ÜRETİLDİ

Mazda MX-5 vintage ve modern klasik otomobillere yönelik Pirelli Collezione serisinden P Zero Asimmetrico Pirelli 205/50ZR15 86W lastiklerle donatıldı. Pirelli Almanya Açık Hava Sürüş Testleri ve Dinamik Enstrüman Testleri biriminin başı Jörg Schäfer şu açıklamayı yaptı: Yarış teknolojisiyle üretilen bu lastik güç dayanıklılık kavrama direksiyon hassasiyeti performans ve ıslak zeminde güvenlik açısından rekor için gerekli olan aynı yüksek performansı sunuyor. P Zero Asimmetrico otuz yıldan uzun zamandır başarısını sürdüren P Zero lastiğin orijinal sırt deseniyle tasarlandı. Bu sırt deseninin ralli otomobillerinde ilk kullanımı 1986 yılına kadar uzanıyor. O zaman farklı bir isim altında kullanılan bu desen yüksek yanal yükler için optimize edilmiştir.

Pirelli mühendisleri Pirelli Collezione serisindeki P Zero Asimmetrico lastiği üretirken virajlarda oluşan aşırı yüklere dayanıklılık için halen ultra yüksek performanslı lastiklerde de yararlanılan modern konstrüksiyon süreçlerini ve hamurları kullanıyorlar.

REKORDAN ÖNCE 18 SAAT BOYUNCA SANAL SÜRÜŞ GERÇEKLEŞTİ

Pirelli uzmanları lastik yapısının dayanıklılığını değerlendirmek için rekor kırılan sürüşten önce Kaunertal Gletscherstraßenin rota profilini bilgisayara kaydetti ve dijital bir test programına dönüştürdü. Ardından lastikler hem düz bir hatta hem de çeşitli virajlarda 18 saat süreyle maksimum yanal hızlanma için bir kapalı laboratuvarda fiziksel olarak test edildi. Lastik yükü ayrıca maksimum kapasitenin yüzde 150 fazlasıyla tekrar test edildi.

Ekli Dosyalar

04 Eylül 2019 - Güncel


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kartepe Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kartepe Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.